Monday, February 1, 2010

PB lccj & maxpuls

Oa jerk 16kg: 5/5
Oa lccj 20kg: 5/5
Lccj 2x20kg: 5

Lccj 2x24kg: 5 (152bpm), 42 (9:15, 188bpm)

bpm = beats per minute (puls alltså, såklart)

Nytt PR i lccj med 24or à 42 reps. Tid 9:15. Det bästa kanske ändå är att jag höll ett jämt tempo på 5rpm de först 6minuterna, sånär på en minut där det blev 4reps. Jag måste jobba på tempo. 7e minuten var slö, kanske 3reps, å sedan upp på ca 4rpm. Det hade inte gått att göra några fler. Ta i trä, men jag tyckte att formen såg rätt ok ut på filmen efteråt.

2 reps kvar till de 44 för lc-rank 3.


Pulsen-188

Max puls under setet var 188bpm. Det verkar rimligt att det är min maxpuls, kändes så i alla fall :-). Och 188 ligger i linje med diverse formler för att räkna ut maxpulsen. Ska räkna utifrån 188 tills vidare.


AKC-tävling-video

Den amerikanske lyftaren Matt Schinabeck - som jag är tack skyldig för en hel del bra tips på mina lyft-videos - tävlade i helgen. En liten tillställning, men det är kul att se vad fin teknik dom har. Att det går för icke-ryssar att få till det. En del läsare kanske är bekanta med strong-mannen Durniat (hans ses ta CMS i lccj, långt till vänster).
Schinabeck lyckade inte nå Candidate Master av Sport, men gjorde en massa stötar med 28or (LÄNK). AKC har det ovanliga systemet med fastställd proportion stöt/ryck. Det finns inte i den ryska tabellen, där hade det sannolikt blivit en CMS för den förre.


När man talar om trollen, här är en bra artikel från väster (ctsy FKA):

Technique First: A Case for Kettlebell Safety – By Steven Khuong, CSCS

0 comments:

Post a Comment