Monday, September 28, 2009

Måndag-träning

FM med jobbet.

"Kettlebell-jogging" med 12kg.
Mage
Stretching.

Körde ånyo med det nya 12kg rkc-klotet på gymmet. En finsk lyftare, Jake, tipsade mig om ett alternativ till löpning som förordas av Ratchinsky som han tränar för ibland.
Enkelt sagt går det ut på att ha ett lätt klot. Sedan gör man fria lyft, fria byten, vila i rack om man blir för trött, under 20-30 minuter.
Jag körde blandat, high-pulls, swingar (GS & Hard style), ryck, oa lc, oa stöt, högt tempo. Missade att ta tiden, men det blev inte 20-30 minuter. 10-15 kanske? Jag gick i kras och blev helt slut, svettades som en häst. Det blev inte samma cardio som av löpning, men nån' slags elak cardio/mjölksyra. Testa om du vill prova nåt nytt nån gång.

EM
Oa clean 20kg: 10/10
Oa lccj 20kg: 10/10
Lccj 2x20kg: 5x 10reps (högt tempo)

Till helgen kanske jag ska testa att maxa i lccj med 2x20kg, så jag ville ha ett lätt pass med cardio-fokus. Lördagens max känns fortfarande.

0 comments:

Post a Comment