Monday, September 21, 2009

Fm, em och Brettzel via Tommy

F.m.
Gymmet där mitt jobb går o tränar ibland har skaffat ett par RKC-kettlebells. Den tyngsta dock 12kg. Körde ett snatch- och ett oa swing-set så länge jag kunde (ett handbyte vardera).

Det var inte dumt, riktigt mycket mjölksyra i greppet mot slutet. Kul att köra med dessa svensktillverkade klot med. Skulle vilja ha ett par 24or, fast nog smartare för mig att lägga pengarna på ett par tävlingskettlebells om jag nu kan hitta några rekorderliga sådana.

Blev också lite vanliga latsdrag, rodd, raka marklyft, mage, lite bar-hang (ej max). Kör lätt vikt/hög-reps (+20) här eftersom det är så sällan jag kör grinds numera och inte vill ta några risker. Tunga vikter för mig i nuläget... insatsen motsvarar inte den möjliga vinsten.



E.m.
Åter i ett av stans mer välutrustade gym - m a o hemma hos mig :-).

Oa swing 20kg: 10/10, snatch 5/5
Snatch 24kg: 5/5, 30/30

Oa swing 40 kg: 5/5, 15/12(+3 halva), 10/10

Kände av förmiddagen i grepp o valkar. Till helgen hoppas jag maxa i tvåkamp (stöt+ryck) i en rysk-anordnad virtuell tävling, så det blir en lugn vecka. Känner mig i halvdan form; sak samma - lite justa teknik-tips lär jag ändå kunna få.

Brettzel
Med risk att verka som en papegoja... kolla på Tommys sida, Tenacity (Länk). Han talar om en intressant mobilitetsövning som kallas för Brettzel för övre rygg.

Testade den igår - på mig tog den även på höftböjare, axlar och framförallt på vänster sida av buk"muskulaturen". Idag redan var det redan skillnad. Dock stor fortsatt stor flexibilitetsskillnad höger vänster (såklart).
Skippa Anna Anka på tv 3 ikväll kör lite mobilitetsträning istället!

0 comments:

Post a Comment