Tuesday, September 29, 2009

Ett par Coach-filmer

Påskas tillbringade jag med träningssemester i Tammerfors hos min kompis Antti. Antti, FKA, är en duktig tränare och tävlande i girevoy eller kettlebell sport.

Han hittade ett par gamla filmsnuttar på sin dator från ett träningspass. Jag ville spela in för att inte glömma en del tips som jag fick. Sedan föll filmerna i glömska tills Antti hittade dom häromdagen.

För er som är fanatiska kettlebelllyftare så tror jag att dom kan vara intressanta. Inte för min teknik, men däremot för dom kommentarer jag får.

Först stöt:


Sedan ryck:

Lite bättre ryck:

Det var bra att se dom här igen och komma ihåg en del saker. Detta med den förstenade högerarmen är ju bara konstigt, jobbar fortfarande på det varje snatchpass - skam den som ger sig :-). Kloten jag lyfter är för övrigt Leoko, dom vitmålade är irreguljära vikter, jag tror att dessa var 18, eller möjligen 21kg.

0 comments:

Post a Comment