Tuesday, September 28, 2010

Lätt träning och 32or från Tyskland

Lccj 2x20kg: 5
Lccj 2x24kg: 5
Lccj 2x28kg: 5
Lccj 2x24kg: 10 (10rpm)

Ett lätt kort pass bara för att hålla formen uppe inför Kuusamo.


32or från Tyskland

Äntligen kom mina 32or. Det tog i och för sig bara en vecka, "äntligen" refererar mer till att det tagit så lång tid för mig att bestämma mig.

Jag köpte dom från http://www.kettlebells.de/. Frakten låg på 70 euro för 64kg.

http://www.hardstyletraining.de

och
http://www.spodo.at

tar 50 euro för 2x32kg till Sverige. Fast jag köpte från kettlebells.de i alla fall. Man får meila till dom, web-butiken funkar inte då sidan ska räkna ut trp-kostnad.

Själva kloten ser väldigt fina ut. Jag lyfte samma märke (kettlebells.eu) tidigare i Hamburg och gillade dom. Handtaget är 33mm diameter (WKC-standard) vilket man bör tänka på då vissa kettlebell-organisationer - bla den ryska - menar att handtaget måste vara exakt 35mm. Andra menar att 35mm är ett maxmått och att 32/33mm vanligare i praktiken (WKC och Federenko).

Mina huvudvikter är 24or; jag kommer bara att tävla med 24or. Där känner jag att jag bör ha ett par med 35mm handtag att öva med för att vara på "säkra sidan". Men 32or kommer jag aldrig att tävla med så där känns det inte så viktigt med ett par mm till eller från i handtagsdiameter. Jag märker för övrigt inte så stor skillnad då jag fångar vikten i fingrarna.

Annars ett järnklot... inga besvärande gjutfogar under handtaget. Ingen plastic padding på handtaget. Ser snygga ut men kommer snart bli lite slitna. Testade ett par cleanar och där kändes de bra.


Vad ska jag göra med dom då? Lite cleans och farm-walks den närmsta månaden. Inga dubbla jerks i sikte på ett tag. Men kanske går det med nån' gång :-).

0 comments:

Post a Comment