Thursday, September 23, 2010

Lång cykel träning: dips, grepp och rack

AM
Mobility & stretching, sauna

PM
LCCJ 2x20kg: 10
LCCJ 2x24kg: 5,10,26,20,15,10,14 (sum 100)
LCCJ 2x20kg: 10

Oa low swings 36kg: 10/10

BU-cleans 20kg: 1min/1min, some rpms, but not as last time :-)

Farm holds 2x28kg: 2x 1,5 min

Teknik

Jobbade på hastighet i dipsen med varierande framgång. Därav de avslutande lc-repsen med 20or.

Lekte lite med olika rack-positioner. För längre set och arbeta mer med ben och hela kroppen (axlarna ger inte upp först) så stödjes armbågarna i klassisk GS mot nedre buk och/eller höftben. Kraften går direkt från benen, genom armbågarna upp till vikterna.

Då får jag (du med förmodligen :-) flytta ut händerna en bit från bröstbenet. Vikterna/handtaget vilar mot basen av handflatan; kettlebellen kan vidröra biceps, men det är inte biceps som bär upp viktens tyngd.


Här är en bra text på detta tema: LÄNK.

Sen' testade jag lite olika grepp-varianter i racken. Den sista gillar jag inte så mycket - fast den är vanlig bland di duktiga - ett plus är att det greppet kan hjälpa när man har blåsor i händerna. Den mittersta är min favorit, fast en del tycker att den är krånglig.



0 comments:

Post a Comment