Monday, January 25, 2010

LCCJ-pyramid & juste artikel av Glass

Oa lccj 16kg, 20kg: 5/5

Lccj 2x20kg: 5
Lccj 2x24kg: 5, 10, 29, 18, 12, 8,8

Massa felräkningar hit o dit, fast totalvolymen blev ändå ok (90rep). Var rejält trött efteråt.

Lyftaren Schinabeck hade vänligheten att kommentera på min senaste lccj-film. Hastighet, var hans främsta råd, samt mer rörlighet i höften/bröst. Så detta tänkte jag extra på idag. Tror jag fixar båda ok - i a f av och till - när jag är utvilad, men när jag är trött blir det sämre.

I filmen nedan så blev greppen så där läskigt hala som de blir ibland -> panik & försöker klara av de sista repsen så fort det går (det hade alltså inget alls med trötthet att göra[försöker vara rolig alltså]).

Hmm, lyssnar på P1 angående den uppsagde daghemsarbetaren efter en bild på Facebook - en dam förklarar att man ska tänka sig för innan man lägger ut videosnuttar på nätet. Hon skulle se detta.


Sgt Glass om lccj

Adam Glass skriver lite om lång cykel (LÄNK). Det är välformulerat och jag gillar hans sätt att beskriva underliggande principer för en övning typ "do something to slow down the bell so that you are not struck with it".

0 comments:

Post a Comment